ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯК НАВЧИТИ НЕ ПОВЧАЮЧИ...
Якщо ваш малюк — бешкетник, який часто потрапляє в халепи, робить усе «навпаки», але водночас дуже любить казки, то ці поради — для вас!
1. Сучасні діти — активні, жваві, нетерплячі, логічно мислять, нестерпно ставляться до наказового, повчального тону — їх мислення слід підводити до самовисновків, до того ж дитину необхідно запевнити, що рішення ухвалює саме вона, а казковий сюжет і буде тим шляхом, що приведе до дитячого самовисновку.
2. Читаючи або розповідаючи казку, робіть це емоційно, щоб дитина відчула, як ви переживаєте, або навіть уважала, що ви також були там. Нехай співчуває і героям казки, і вам!
3. Подавайте час від часу на розсуд дитини казку, змінюючи її сюжет, використовуючи елементи сучасності. (Наприклад, у Червоної Шапочки в кишеньці виявився мобільний телефон або вона до бабусі поїхала на скутері; семеро козенят грали в комп'ютерні ігри і не одразу почули, що до них стукають, а коли почули, то завдяки домофону та камері спостереження зрозуміли, що це — Вовк, і не відчинили йому.)
4. Змінюйте характери героїв, їх імена. Наприклад, Попелюшка була злою і ледачою, а сестри і мачуха — працелюбними та добрими; Колобок не покотився по доріжці, а пострибав по східцях і став Квадрабоком, зустрів друзів Ромбобока, Трикубока, Овалобока, Прямобока(закріплення геометричних фігур).
5. Мами переглядають серіали, а гадаєте дитині не сподобається казка-серіал? Оберіть улюблену казку і розповідайте її щоденно, створюйте разом з дитиною, вигадуючи нові ситуації, переплітаючи її зміст з іншими казками, уводячи нових казкових персонажів тощо.
6. Ознайомте з правилами безпеки життєдіяльності невимушено, на розумових висновках, дояких дитину підведете саме ви, з допомогою її Величності Казки.
Наприклад, бабуся пекла Колобка й опеклася(пригадати правила першої допомоги при опіках.)У казці «Ріпка» герої тягнуть ріпку, аж раптом — дим над хатинкою. Звідки він? Малюк повинен дібрати варіанти і відповіді на них, як ось: онучка прасувала одяг, коли її покликала бабуся, не вимкнула праску — виникла пожежа...(перевіряємо знання дитиною екстрених номерів та правила поведінки у разі пожежі).Чому Марійку та Червону Шапочку мами відпустили самих до лісу? Як слід орієнтуватися в лісі, коли загубилися?
Мишенята з казки «Колосок» з'їли незнайому ягідку чи гриб, або їх укусила комаха — як поводитися Півнику?(Правила першої допомоги при отруєннях та укусах.)Чому Оленка та Іванко не послухалися батьків і не залишилися вдома? Як слід поводитися в подібних ситуаціях? Як би ти повівся?(Правила поведінки, коли ти сам удома.)
7.Запропонуйте дитині переповісти казку від імені улюбленого персонажа і не обмежуйте його фантазію у вигадуванні подій, нехай Зайчик перетвориться на Супермена!
8. Читайте, розповідайте дітям частіше, вигадуйте разом з ними. Це зблизить вас з малюком, привчить його мислити, у складних ситуаціях навчитися брати до уваги ті рішення, які ухвалили вигадані(разом з вами)казкові персонажі, а бешкетник перетвориться на особистість, яка вміє розмірковувати.
Перетворіть казку на вашу спільну діяльність з дитиною!
Штатний розклад Інклюзивно-ресурсного центру
Діяльність центру забезпечують педагогічні працівники, які мають вищу освіту за спеціальністю “Спеціальна освіта”, “Корекційна освіта”, “Дефектологія”, “Психологія”, за спеціалізацією логопеда, сурдопедагога, олігофренопедагога, тифлопедагога, а також практичні психологи, вчителі лікувальної фізкультури, медична сестра та бухгалтер. Гранична чисельність фахівців центру становить 12 осіб. У разі потреби центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів з оплатою за фактично відпрацьований час.
Педагогічне навантаження фахівців центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми, що становить ставку заробітної плати (посадовий оклад). Крім того, фахівці центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (одному з батьків) або законним представникам, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні.
Коментарi