Основними завданнями Центру є:
1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
4) забезпечення участі фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру:
у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації фахівців (консультантів), обміну досвідом тощо;
5) залучення (у разі потреби) фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
6) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг особам з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
дітям, з числа внутрішньо переміщених осіб.
7) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі особи з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
8) визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
9) надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
10) інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо.Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр Олександрійської міської ради» працює на базі ЗНЗ І-ІІІ ст. №2 ім. М. Горького за адресою: м. Олександрія, вул. Святомиколаївська,1, (тел.0506045236).
Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини проводиться за попереднім записом.
Необхідні документи для проходження комплексної оцінки:
- документи, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників.
(Як правило, це паспорти батьків або опікуна (копія: перша, друга сторінки, прописка), у разі опікунства - копія опікунського посвідчення).У разі відсутності батьків взагалі, додаються документи, які підтверджують їхню відсутність: рішення суду про позбавлення батьківських прав, свідоцтво про смерть, розшук, про тяжку хворобу тощо. Тоді особа, яка представляє дитину в ІРЦ (за умови відсутності батьків або осіб, які їх замінюють), обов'язково оформлює доручення на представлення інтересів дитини під час здійснення оцінки;
- письмова заява батьків дитини, або законних представників та/або особиста заява
дитини (для дітей віком від 16 до 18 років) (заповнюється особисто при записі на комплексну оцінку);
-письмова згода на оброблення персональних даних батьків та дитини (заповнюється особисто при записі на комплексну оцінку);
- свідоцтво про народження дитини (копія);
- індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності) ви
видається лікарсько-консультативними комісіями лікувально-профілактичних закладів, згідно з Наказом МОЗ України від 08.10.2007 № 623 (копія);
- форма первинної облікової документації №031/0, затверджена Наказом МОЗ
«Про затвердження Критеріїв для розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами та форми первинної облікової документації «Висновок про стан функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дитини, що потребує інклюзивного навчання» та інструкції щодо її заповнення» від 28.07.2014 № 527.
У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості
засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які
здобувають загальну середню освіту), малюнки, інші творчі роботи дитини;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.
Уразі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого- педагогічні, корекційно-розвиткові послуги, до ІРЦ подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних,
корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
Коментарi